Jump to content

Maxon Ph-350 Rotary Phaser


LE_Gui

Recommended Posts

Vu que j'aime bien farfouiller, et que j'aime bien aussi les pédales d'effets qui peuvent en faire un peu plus que leur appellation, je suis allé sur le site de Maxon, et j'y ai vu le PH-350 Rotary Phaser

ph350_mainimg_02.jpg

Like all the Maxon Vintage Series models, the PH-350 Rotary Phaser was designed to offer an extremely versatile effect unit that provides consistent, low-noise, transparent operation. The PH-350's features were selected after careful study of other phasing units in order to provide as varied and useful a tone palette as possible. Likewise, certain functions and features were disregarded in order to keep performance intuitive and trouble-free.

Like the CP101 and AF-9, the PH-350 circuit uses CdS Photocouplers to achieve its unique voice. While extremely popular in the 1970s, Photocoupler's have generally been abandoned in modern circuits due to their high cost, large size, and wide tolerance ranges. However, their resulting tone simply cannot be replicated using other components ­ a truly liquid, vowel-like, three-dimensional phasing effect that is only compounded by the PH-350's multiple control parameters. To maximize performance, the PH-350's Photocouplers are matched for the smoothest phase shifting possible.

In addition to the standard Rate and Depth controls to vary speed and intensity of the phasing effect, the PH-350 also features switchable four, six, and ten stage phasing. As the phasing stages increase, the effect becomes more dramatic as focus is placed on the upper register harmonics. By changing the amount of phasing stages the PH-350 can emulate a wide variety of phase shifters, from classic units of the 1970's all the way to modern-day models.

Like the CS-550, the PH-350's third rotary control is its secret weapon. The PH-350's Feedback control features a center-detent at 12 o'clock which allows for both positive-phase and negative-phase feedback. Positive-phase feedback works in the standard way to increase the peak points of the phase signal as the control is turned clockwise. Negative-phase feedback works by "breaking" the peak points of the phase signal and "dephasing" the original signal. The resulting reversed-phase signal is delayed slightly from the original, creating a dramatic "scooped" effect unique to the PH-350. The Feedback control is calibrated to reach self-oscillation at either extreme, yielding a further array of bizarre oscillation effects.

Lastly, the PH-350's stereo outputs allow panning of the effect between two amplifiers or channels. The PH-350's ultra-wide frequency response and low noise allow it to process line level signals as well as standard instrument signals.

Ideal for the studio, essential for live performance, the PH-350 Rotary Phaser supplies a virtually unlimited array of classic and modern phasing effects.

En dehors du fait que j'adore la gueule de cette bête, les extraits fournis sur le site Maxon ne sont fait qu'à la guitare. Alors je me dis qu'il n'y a pas de raisons, mais j'aimerais bien savoir si ça sonne bien aussi avec une basse :)

Déjà le phaser est joli, mais les variations type rotary ou flange... mmmmmmmmmh !

Bon, par contre, j'arrête de suite ceux qui comme moi fantasme déjà dessus : elle est presque aussi chère qu'une Moogerfooger cette pédale ! (mais moins qu'une ZVex ! :p )

***EDIT***

GNIIIIIIIIIIiiiiiiiiIIIIIIIIIIIIIIIIIII !

Edited by LE_Gui
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cherche pas a comprendre Gui laissse dormir Cylens.

Meme si un cours magistral sur les effets (enfin l'explication du quoi, comment, pourquoi et j'en passe) serait le bienvenu.

Allez Cylens boit un cocacaf et ponds-nous un exposé!!!!

retour au topic, il a l'air d'etre assez mechant ce phaser, cependant j'aimerais en entendre plus car on reste un peu sur sa faim et on se demande s'il n'est pas un peu "limité" ou rempli de truc inutile a la basse. Un rotary c'est pas le top des effets basse quand meme...

Link to comment
Share on other sites

Je suis plus intéresser par la nouvelle bombe de la série 9:

222794.jpg

zoom

True bypass, encombrement réduit, alim en 9V avec un transfo interne qui fait passer la tension à 18V, et un joli sample sur basse...

A voir sur http://maxon.co.jp/MaxonCP9Pro+PT9Pro+/index.html

Env. 285 euro chez Effect Center and Co...

Enjoy!!!

Edited by jujube
Link to comment
Share on other sites

Le sample est trés sympa effectivement ! le petit truc en plus avec le rotary phaser c'est el fait de pouvoir choisir le nombre de phase c'est toujours sympa. J'imagine que le PT9 est un phaser classque à 4 étage de déphasage comme le Phase 90. encore un peu cher quoi mais bon avec MXR on est habitué ! lol

Tonio

Link to comment
Share on other sites

Tant qu'on est parti à parler phaser, il est à mon avis urgent de jeter un oeil par ............... je le trouve carrément convaincant le Phasing Exar , en plus y'a gavé de soundclip pour guitare ET basse !!!!! vous en pensez quoi ? Perso je suis limite Gaz alerte la !!!!!

Tonio

Link to comment
Share on other sites

j'voudrais pas m'imisser dans votre conversation , mais un ptit tremolo a lampe y ressemble quand meme beaucoup .

j'ai reparé la semaine derniere un ampli a lampe de marque " LUXOR " un truc made in deutchland des années 70" ,(je sais moi non plus j'avais jamais entendu parler ) , dessus il y a un tremolo a lampe avec reglage de l'amplitude et de la vitesse , ça fesait la meme chose en plus chalereux .(pour le rotary )

question soufle , y en avait mais vraiment pas grand chose , completement inaudible quand tu joue .

Edited by pépé
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

je l'ai essayé le maxon, là...

aaarg... gnniiiiiii... c'est pile poil ce que je cherche...

je l'ai essayé avec ma guitare baryton (donc tessiture de la basse). ça soufflait pas du tout du tout, mais alors, gros décollage... très très moelleux, crémeux, je sais pas trop comment dire...

bref, LE phaser à mon sens. un peu un MXR Phase 90 aux possibilités étendues (dans l'esprit).

et bien entendu, très cher, + TVA, mais bon j'ai une bonne adresse pour en choper d'occase :)

et il n'a rien à voir avec une simulation de Leslie. Le "Rotary" renvoie au réglage de la réinjection (feedback/feedforward) typique de ce modèle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...