Jump to content

Digidesign Eleven Rack


Jan

Recommended Posts

Digidesign a sorti un rack assez interessant

elevenRack_fntbk_lg_19726.jpg

Page produit

Pour l'instant c'est dédié guitare, mais il suffit qu'ils bossent un peu les pressets et il n'est pas impossible qu'on se retrouve avec un produit intéressant au final. Un peu plus de 800€ pour un rack utilisable en studio et sur scéne qui intégre un double DSP, les sons basés en convolution, un passerelle protools, je ne sais pas si ca va se vendre beaucoup, mais y a de l'audace là dedans :goute:

Unique True-Z auto-impedance matching guitar input, Incredible emulations of classic guitar amp tones inspired by Fender, Vox, Marshall, Soldano, and Mesa/Boogie amps,Refined collection of sought-after classic stompbox tones inspired by effects from MXR, Electro-Harmonix, Ibanez, ProCo, Univox, and more, Powerful collection of studio-quality rackmount effects processors, Convolution-based cabinet emulations deliver unprecedented realism in cabinet tones, Convolution-based microphone emulations inspired by classic dynamic, condenser, and, ribbon mic designs, Integrated FX loop switchable to incorporate existing mono or stereo rack and stompbox, effects, Controllable via MIDI controllers and expression pedals, Built-in tuner, Tap-tempo control of time-based effects, High-speed USB 2.0 connection, Supports up to 8 simultaneous channels of high-resolution recording up to 24-bit/96 kHz, Stereo balanced XLR outputs and dedicated 1/4" outputs, XLR mic input with 48V phantom power and pad switch, 2 x 1/4" line-level inputs, AES/EBU and S/PDIF digital I, Stereo 1/4" headphone jack, 1 x 1 MIDI I/O, incl. ProTools 8 LE
Link to comment
Share on other sites

Corrigé :)

Le souci du pod, enfin au moins des premiers étaient du coté du traitement sonore et du caractère de la basse qui passait dedans. Une impression de modification du grain, enfin c'est ce que j'ai ressenti. Par contre sur les versions pro je sais pas, j'ai pas testé.

Je suis pas forcement interessé par le produit, mais plus par l'évolution et la philosophie que prennent certains fabricants. C'est en particulier vrai sur les plugs VST, mais y a certains liens qui se font de plus en plus présent entre les softs et les racks réels.

Après j'ai pas testé et évidement il y a une notion de marketing assez présente ( suffit de voir qui l'utilise ) mais si ca fait carte son haut de gamme et qu'en plus on peut l'utiliser sur scéne, en studio et autre, ca fait un produit assez polyvalent au final.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...