Jump to content

Ma Gas Liste


Jan

Recommended Posts

projet Torzal , érgonomique et minimaliste le Top pour moi ... et le bassiste de Gipsy kings :blink: apparemment entre autre

la preuve que le Tozal ça marche http://www.littleguitarworks.com/instruments/

Xavier Padilla

Listen to Open Wings by Xavier Padilla

This bass is as custom as custom could ever be. Xavier is a man who thinks deeply – about his music, his technique, and his instrument. This is evidenced by his career, from backing up Celia Cruz as a kid to touring the world with the Gipsy Kings. After suffering severe pain from DeQuervain’s syndrome in his arm and subsequently receiving the maximum number of cortisone injections, he made some changes to his technique, and he also had a dream. He dreamed of a bass with a twisted neck to ease the pressure in his wrists and arms. He woke and told himself it was impossible.

The design of Xavier’s bass was a real collaboration. Thanks to the wonders of e-mail, we communicated back and forth from the United States to France, trading drawings and discussing and debating many details, material and philosophical. Both a friendship and a bass emerged.

The bass has many features that are unique, to say the least, and each one was done with careful consideration of its purpose. We plan to dedicate more space to Xavier and the story and details of his bass in the near future.

:lollarge: :lollarge: :lollarge:

Link to comment
Share on other sites

Le gas ultime c'est ça : Imperial top Koa, passive.

imperialface.jpg

Je fais tout pour que ça arrive vite ^^

Sinon ça: Emperor II en 5 ou en 6

emp2walnut.jpg

Et sinon un truc qui je pense finira par arriver, c'est ça : Cosme Moji fretless chambered

cosmemoji.jpg

Ou alors les Ritter toutes dépouillées là, avec juste du bois... ou une Benavente sinon AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH :)

C'est du lourd quoi, mais j'ai déja passé le cap en ce qui concerne la contrebasse, une YC et la Ken Smith 6 :)

(ps : et si je revends mes basses, c'est que mon dernier gas c'était ça : (et ça l'est toujours^^)

basses16871.jpg

Edited by sfbabali
Link to comment
Share on other sites

Peux pas jouer avec vous parce que je ne gas pas trop sur les instruments. Bizarre ? non, pourquoi.

En fait, je passerais bien une semaine chez un luthier pour faire avec lui quelques dessins et choisir des solutions techniques aussi variées que possible. Avoir des basses uniques qui resteraient des modèles exclusifs.

Jan, si ton post avait été dans la rubrique "Home Studio", là je ne raconte pas le délire !

Link to comment
Share on other sites

Bah c'est un peu la même chose là.

Pour le côté historique, voilà la première fois que le terme "GAS" a été inventé/utilisé :

Les origines du GAS

Reste à savoir si l'on prend en compte uniquement les basses que l'on a pu essayer et qui nous font réellement envie ou alors celles que l'on a jamais essayé et qui sont plus de l'ordre du fantasme. Je pense que pour la plupart d'entre nous, il s'agit plus de la 2ème catégorie malheuresement.

Et puis je pense que si on avait l'occasion de tester tout nos GAS rêvés, et bien la GAS list diminuerait sacrément ! Et je parle en connaissance de cause :goute:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...