Jump to content

Ibanez Sr 2010asc


glen

Recommended Posts

SR2010ASC.jpg

Ashula Bass - Limited Edition

Most bassists like the sure and true notes of fretted basses, while others prefer the fluid and expressive tone of the fretless. Ibanez decided to give bass players a little of both—in one bass! Introducing the SR2010ASC Ashula, the world’s first fret/fretless hybrid bass guitar. Four fretted strings are tuned normal E-A-D-G, to cover cool bass lines, while the two fretless strings are tuned to the higher D and G, for more fluid and dramatic fretless solo work. Ashula features a Light Ash body with 5-piece Jatoba/Bubinga neck, with onboard Ashula EQ. The special humbucking Sonic Arch pickups are double coiled in a single-coil housing. Get the best of both bass worlds and go hybrid with the SR2010ASC Ashula bass, only from Ibanez.

Link to comment
Share on other sites

a vrai dire je sais pas trop quoi en penser.... on a la une 4 + 2 et non une 6 cordes (niveau tessiture, je sais encore compter :closedeyes: ).

On a pu voir dans les moults débats que les 4 cordistes etaient plutôt refractaires a l'ajout de corde sur leur manche et la on se retrouve avec une 6C pour eux ... pas sur qu'ils aient bien joué le coup en rajoutant ces 2 cordes de ré et sol.

Enfin, je me ferai une joie de la tester a Frankfurt et on essaiera même d'en faire une vidéo.

Link to comment
Share on other sites

J'ai malheureusement pas eu la chance d'essayer les 2 donc je sais pas ce qui est le plus naturel! je ne vois pas trop pourquoi je ne pourrais pas m'adapter a cette Ibanez, je la trouve cool et j'aime bien la config micro. J'aurais meme mis 2 sorties pour pousser le concept plus loin et pouvoir avoir un petit phaser sur le coté et un chorus+reverb sur la fretless par exemple. Pour bidouiller, c'est plutôt sympa je trouve.

Edit: Oui Will a essayer pour se faire une idée.

Edited by glen
Link to comment
Share on other sites

Ils ont quand même les couilles de sortir des choses assez étonnantes. Limited edition ou pas, ca reste une basse de série.

Après le concept est a discuter, mais si on reste objectif, c'est pas un luthier et même s'il prend pas énormement de risques, chapeau.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...