Jump to content

Danelectro Aqua


Jexmatex

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

IMPORTANT NOTICE:

TO CUSTOMERS WHO PRE-ORDERED A '63 DANELECTRO

DanGuitars is sorry to inform customers who pre-ordered a '63 Danelectro guitar, bass or baritone that when we (finally) received our inventory on June 17 almost every piece of this inventory was defective. Please know that most Danelectro dealers are experiencing the same defect problems. Regretfully, we have been forced to cancel all orders and will begin processing refunds.

The defect problem was mostly with the decorative side tape pulling away or lifting up at the body cutaways in the neck area. There were also a few other issues that we felt were unacceptable and in good conscience good not ship these instruments.

Needless to say, we are very disappointed that this issue was not anticipated by the Evets Corporation which owns the Danelectro name. Ultimately, Evets is responsible for overseeing quality control issues at the manufacturing plan.This has been a frustrating ordeal for us all. We were promised delivery in April but didn't take delivery until June 17. Now we have over 100 defective units all of which must be returned.

We apologize for any inconvenience this may have caused you, our valued customer. Please know that we are working as fast as we can to process reimbursements. Your $50.00 deposit refund will be forthcoming. If you have not received a full refund by July 2, please contact me directly via the email address below. You must contact us no later than July 12 to resolve any pending refund issues. After this date no further refunds will be processed.

Spencer

[email protected]

Méfiance donc, surtout si vous achetez sur eBay. Tous les revendeurs n'ont pas la conscience professionnelle de DanGuitars.
Link to comment
Share on other sites

Aïe, coup dur!

Si Danelectro commence à confondre cheap avec bâclé, on n'a plus qu'à se rabattre sur les anciennes rééditions, celles avec le cordier en bois.

De toute façon, la basse Dano de référence, c'est la Longhorn. Et ce qui est bien, c'est qu'avec la tronche qu'elle a, ce ne sera jamais la basse de Monsieur Toulmonde...

Link to comment
Share on other sites

Quelqu'un sait s'ils en proposent pour les gauche-pattes comme moi (remarques, pour la Longhorn, suffirait d'inverser les potards mais manque de bol, celle qui me fait de l'oeil, c'est la 63 Redburst).

J'ai vu que le bassiste-chanteur des NoFx a une Danelectro orange et blanche, si quelqu'un connait le modèle, welcome :wink:

http://www.youtube.com/results?search_quer...mp;search_type=

Anecdote : un gars crache sur la danelectro et le bassiste pas content demande aux autres de pincer le mec en question :lollarge:

Je crois que j'ai trouvé la réponse à ma 1ère question :

http://www.danelectro.com/raves_1e.html

Dans les caractéristiques : Left-handers : NO, font chier, racistes va :angry:

D'autant que l'espacement des cordes de 51mm, me conviendrait à merveille, cela revient à un espacement de 16,5mm entre chaque corde (comme sur la plupart des 5 cordes), et son poids plume de 3,25kg, et le prix... alouette...

Bon, me reste plus qu'à faire comme Jimi (Hendrix), prendre une droitière assez symétrique, comme celle du bassiste de NoFx et monter les cordes en gaucher.

Au fait, vous avez vu et écouté les nouveaux effets Danelectro "Cool Cat" ? Non c'est pas le fameux chorus mais une nouvelle gamme d'effets, avec true-bypass, boîtier et jacks en métal, bref ils ont éliminé tous les défauts que l'on trouvait aux effets Dano tout en gardant des prix abordables (entre 29 et 69$), et perso, j'aime beaucoup comment sonnent la fuzz (un peu comme ma Fuzz Face mais moins encombrante et avec réglage de tonalité) et le trémolo. La transparent overdrive fait penser au son de SRV avec ses 2 TS808/TS9 ou consoeurs.

PS : +1 avec Bassty, le webmaster de Danelectro semble être une buse, on a même plus accès à l'historique des modèles de basses.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Il me semble pas avoir vu de review video, allez jeter un coup d'oeil par là ... :rolleyes:

http://www.bassplayer.tv/

(bass & gear > gear preview)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...