Jump to content

Nordstrand


foulala

Recommended Posts

Salut les loulous !

Temps qu'on est dans les micros, je profite de votre expérience Nordstrand pour vous poser une petite question.

J'envisage de changer les micros de mon American deluxe JB. Je sais maintenant que ma préférence va vers les single coil ou simple bobinage pour une JB.

Certains d'entre vous ont-ils eu l'occasion de tester les NJ5S ou NJ4S ? Ce sont des split coil qui sont sensés se rapprocher de très près des simple NJ5.

Est-ce qu'on approche vraiment le son single coil ? Ce que j'aime c'est le growl des single qu'on ne retrouve souvent pas dans les micros noiseless. Ca growl des NJ4S/NJ5S ?

merci de votre aide

Link to comment
Share on other sites

http://www.hostingpics.net/viewer.php?id=295838pasguiaudjz3.jpg'>295838pasguiaudjz3.jpg

  • Mid Z-Mode (center position) - is the sound of your passive bass. You will not lose your passive goodness and you will gain more responsiveness and better pickup mixing. Typically players spend the majority of their time in this mode.
  • High Z-Mode (toward the bridge) - is a bright aggressive sound. This mode is often used for slap playing.
  • Low Z-Mode (toward the neck) - is a deeper fuller sound response. The unique aspect of this mode is it features very good note timing location and is never muddy. Lots of bass players have been looking for this sound and attempting to get it with tone controls on other preamps but that does not work.
Link to comment
Share on other sites

Merci beaucoup.

Je me tâte, si je garde la M5, à upgrader pour des pickups Nordy, mais justement je ne voudrais pas retrouver la même chose qu'avec les micros Sado tant qu'à faire.

Donc ce serait plutôt Big Singles (même si les Big Splits m'ont l'air meilleurs sur le papier).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...