Jump to content

Wal Like Handemade


MatAVerySadStory

Recommended Posts

Salut la horde,

Je mets en vente ou à l'échange cette très bonne copie de la fameuse marque Anglaise WAL. Je l'ai racheté à Gargouill qui lui l'avait acheté sur BassChat au mec qui l'a conçu.

C'est une basse très légère (3,5 Kg), à la lutherie irréprochable et aux sonorités intéressantes.

Je reprends les spécifications et les commentaires du gars sur BassChat :

  • Walnut/maple/mahogany body, maple/mahogany/pao ferro neck with dual action truss rod, 34"scale, Schaller hardware, 8-coil pickups in MM covers, filter preamp for each pickup with adjustable resonance frequency and switchable boost, Tru oil finish.
  • The bass is made by me. The pickups are cloned after the thread and info found on Pickup makers forum. Coill dimensions, wire, magnets, keeper bars etc. are very close to Wal. Pickups are also made by me. Preamps are made from schematic made by RobbieK from Talkbass. They are not Wal clone, but work in similar way. They have adjustable resonance frequency and switchable boost of 6dB.

Je la vends au prix de vente de Gargouill, c'est à dire 600 euros avec une valise qui lui va bien.

Je suis ouvert aux échanges, plutôt une Jazz Bass mais pas que...

Je mets en ligne les photos très prochainement

180919055923879988.jpg

Edited by MatAVerySadStory
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...