Jump to content

Fender Telecaster limited edition surf green


redcarp

Recommended Posts

Salut la horde,

je vais mettre aussi mon annonce ici au cas où un traitre serai intéressé. N'hésitez pas trop parce que j'aimerai bien acheter la Sterling de Worms.:D

Je vends cette Telecaster US. c’est un modèle de 2009 et elle à très peu servie, elle est en super état. Donc, il s’agit d’une édition limitée car elle est Surf Green et matching headstock ce qui est plutôt très rare. Pour le reste, on est dans du classique, corps en aulne, manche érable et touche en palissandre donc plus typée 60’ que 50’ (de plus, avec la nouvelle réglementation sur le palissandre c’est a mon avis un futur collector). Elle est vendu avec son flight SKB d’origine.


 Prix: 950€ frais d'envoi inclus.
je ne recherche pas d’échange a moins que vous ayez une petite Squier Classic Vibe a mettre dans la balance.
Ps: le petit Mesa Boogie sur la photo est aussi en vente.


Çà, c’est la fiche tech de l’engin:

Model Name: Fender Special Edition American Standard Telecaster
Series: Special Edition
Color:
Surf Green

Body & Neck
Body: Alder
Finish: Polyurethane
Neck: Maple, modern C-shaped, (gloss headstock face with satin urethane finish on back of neck) 
Fingerboard: Rosewood 9.5’ radius (241 mm) 
Scale length: 25.5’
No. of frets: 22 medium-jumbo
Nut: Melamine, 1.68’ (42.8 mm) 

Electronics
Pickups: American Tele single-coil pickups
Controls:
Master Volume
Master Delta Tone
Pickup Switching 3-Position Blade
1. Bridge Pickup,
2. Bridge and Neck Pickups
3. Neck Pickup

Hardware
Bridge: Chrome-plated bridge plate with new American Standard bent steel saddles
Machine Heads: Fender Deluxe staggered cast/sealed tuning machines
Hardware: Chrome
Pickguard: 3-ply parchment

Miscellaneous
Unique Features: Painted headstock, tinted neck, bent steel saddles with elongated string slots, chrome-plated brass bridge plate with extra mounting screws, thinner undercoat finish for improved body resonance, tinted neck (satin finish on back, gloss finish on front), Gloss finish on headstock front with buffed fingerboard, rolled fretboard edges, staggered tuning keys
Case: molded Fender/SKB Case with TSA locks, glass-reinforced nylon trigger latches, and form fitted plush interior.

fender-telecaster-limited-2083569.jpg?15

Il y a plus de photo sur le lien Zikinf.

https://www.zikinf.com/annonces/dispannonce.php?annonce=1500746

 

a plus les basseux.

Edited by redcarp
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...