Jump to content

Spector Club 2.0


Fianso

Recommended Posts

Le w.e dernier, session nettoyage/entretien/changement de cordes/reglages sur ma rebop 4 dlx : ça claque à tout niveaux, merci encore pour tout vos conseils.

Reste à peaufiner le réglage d'action et du truss (ptit buzz).

EDIT: puis l'intonation et la hauteur des micros.

Edited by bob volte
Link to comment
Share on other sites

Petite vidéo publié ce matin pour le projet Conquering Dystopia avec M. Webster himself et sa "Zombie Drift"
Je l'ai partagée sur la page Facebook pour nous les hommes, donc il n'y a pas de raisons que vous n'en profitiez pas ici. ^^

http://youtu.be/TuH6V3z-V6Y


Interview récente de Stuart Spector:

http://www.mi-pro.co.uk/news/read/interview-stuart-spector/019593

Pour ceux qui n'aiment pas Webster:

http://youtu.be/3qXNfNGQdSE

Edited by Bono
Link to comment
Share on other sites

HAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNN §§§§

La mike starr, je la veux, je la veux, JE LA VEUX §§§

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hello les Spectormen,

je viens voir si je pourrais avoir un peu d'infos concernant le tone pump de l' Euro LX 5.

J'aurais pu lire le topic entièrement, mais 152 pages ça fait beaucoup.

J'ai déjà été lire des avis, voir des vidéos etc...

En gros je pourrais peut être récupérer une euro lx 5 équipé du tonepump (c'est pas encore fait) mais d'après ce que j'ai glané comme infos, ce préampli serait d'après certains difficilement gérable.

Ce qui en ressort c'est que les basses ne peuvent pratiquement pas être utilisés à fond et que dés qu'on touche à peine un potard ça augmente le réglage beaucoup trop vite.

Apparemment c'est pénible à la longue et beaucoup ont l'air de l'avoir changé vite fait.

Quelqu'un peut il me donner son avis là-dessus voir si c'est exagéré ou à prendre en compte réellement.

Pour le reste, les avis s'accordent à dire que c'est du bon matériel.

Elle ressemble beaucoup à la Warwick, savez vous si c'est juste esthétique ?

Reste la revente si ce n'est pas celle qui nous convient, (bon pas grand chose se vend aussi en ce moment, mais en temps normal ?) cette marque n'a pas l'air d'être à la fête.

d'avance merci aux âmes charitables...

Link to comment
Share on other sites

Fred tu peux très bien faire avec le Tone Pump après beaucoup le changent mais ce n'est pas obligatoire.

En ce qui concerne Warwick, quand cette marqje est née Stuart Spector les a autorisé moyenant finance a prendre le design créé par Ned Steinberger pour la Streamer, d'ailleurs les 1eres Warwick ont une tête identique aux Spector.

Link to comment
Share on other sites

Ah ok merci Vince.

Dommage pour le tone pump, si beaucoup le vire c'est que ça doit pas plaire à beaucoup de monde, j'ai pas envie de tester, c'est un coup de poker qu'est pas gratuit si ça te plait pas...

Link to comment
Share on other sites

J'ai fait un temps avec le Tonepump, mais sa puissance, son manque de précision, trop de grave et le côté boost only font qu'il est difficilement gérable. Cette basse faisait tout saturer trop rapidement, ma carte son, la sono des scènes que je faisait...
J'ai finit par le remplacer tout récemment par un EMG BQC.
Il y a tout de suite plus de marge dans les réglages.

Link to comment
Share on other sites

Moucoingre: Pour apporter un (tout) petit peu plus de détails entre la similitude Spector/Warwick (bien que Vince l'ait très bien résumé):

"Design similarity to Spector NS-Basses[edit]

It was well documented that the first versions of the Streamer were near exact copies of the NS-Bass. The Spector NS-Bass was designed by Ned Steinberger for Stuart Spector in 1977, five years before Warwick was formed.

In the May 2012 article titled "Meet Your Maker: Hans Peter Wilfer of Warwick", an interview with Warwick founder and CEO in Bass Player Magazine, the following history is given explaining Wilfer's decision to make copies of the highly sought-after Spector NS-Bass: "'We didn’t see any reason to build Fender copycats, which players could get easily and cheaply from Asia, so we decided to focus only on high-end, innovative instruments.' In the mid ’80s, the Spector NS was tracking well in the U.S., but these basses proved hard to come by in Europe. H.P. saw that problem as a potential solution for the direction of his company and took up the task of designing his own version of this popular, ergonomically friendly instrument. That venture resulted in Warwick’s first widely successful instrument: the Streamer Stage I."[2]

At the annual Musikmesse Show (Frankfurt, Germany) in 1985, Stuart Spector became aware that a new German-based company was producing exact copies of his now famous NS-Bass. Spector, along with Ned Steinberger, confronted Hans Wilfer and he agreed to pay a licensing fee to both Spector Guitars and Ned Steinberger in return for being able to continue to produce the Streamer without legal action.[3]

Shortly after this agreement was reached, Spector was sold to Kramer Guitars. The new owners had no interest in pursuing Warwick to enforce the licensing agreement and Warwick continued to make the Streamer without any consequence.

In 1990, Kramer became insolvent and filed for bankruptcy. In the wake of their financial failure, Stuart Spector formed Stuart Spector Design, LTD. in 1992. In 1997 after a lengthy court battle, Stuart Spector was awarded the trademark and copyrights to Spector and threatened to sue Warwick to enforce the 1985 license agreement.[3]

The pending litigation was eventually dropped because Warwick had changed the Streamer design and it was no longer an exact copy of the NS-Bass. In time, Warwick has evolved the design of the Streamer while Spector has sought to preserve the classic elements of the NS-Bass. Since 1984 very little has changed regarding the design, electronics and hardware of the Spector NS-Bass, whereas the Warwick Streamer has evolved into its own unique guitar and can no longer be considered a "copy" of the Spector,[according to whom?] although it still has some of the general shape of the original.

Words from Spector side[edit]

This was from PJ Rubal's Email, National Product Manager and Artist Relations for Spector.

"The truth is that Ned designed the NS curved body shape for Spector in March 1977. This was Ned’s first musical instrument design, and an instant hit. Warwick came on to the scene in 1984 with their Streamer bass, an obvious ‘version’ (ok, rip off) of the now very popular Spector NS. When approached by Spector, Warwick did agree to and did pay royalties (for a while) to Spector for their error. Stuart sold Spector to Kramer after that. Warwick stopped paying, Kramer chose not to pursue them."[4]"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...